I dag blev jag uppringd av teleoperatör som ville ge mig ett
bättre abonnemang.
”Hej! Är du nöjd med ditt abonnemang, funkar telefonen bra? I
så fall kan vi erbjuda dig sänkt kostnad med x kr/månad”. Inte ett ord om att
det inte skulle handla om det abonnemang jag redan har, utan om att de vill
byta ut det du har till ett nytt. Jag kände med en gång att detta samtal skulle
vara svårt att förstå för den som har nedsatt hörsel eller inte hänger med i de
snabba orden. Här kommer enskilda personer att känna sig lurade och det är lätt
att förstå varför. Inte ok, vilket jag också berättade för killen som ringde. Budskapet är otydligt och bygger på att kunden ska koppla till det egna abonemanget.
- Intressant hur ni lagt upp er strategi sa jag och fick till svar att de inte ville lura någon.
- Men då kan ni ju lägga in informationen om att det handlar om ett helt nytt abonemang i början av samtalet sa jag.
Viktigt som konsument att vara uppmärksam på de sätt på vilka säljare lägger fram sina erbjudanden. Kommer nya sätt hela tiden.
Detta var dock nytt för mig.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar