Sidor

lördag 6 december 2008

Man väljer att höra det man vill...

Man hör det man vill höra och resten lägger man till. Så uppfattar jag en del av de uttalanden som nu sker kring regeringens förstärkning av åtgärder på 8 miljarder. I tv rutan i går kväll uttalas följande mening ” regeringen har sagt att budgeten var till räcklig tills nu”. Detta är då en förvrängd bild av det sagda. Det som sagts är att budgeten som lades i september, och som börjar gälla nu i januari, är en bra grund. Det som inte heller framkommer tillräckligt tydligt i debatten är att det fortfarande finns pengar detta år, och att det går att lägga tilläggsbudgetar hela nästa år efter hand som det behövs. Jag begriper inte att vissa socialdemokrater fortsätter sitt enkelspåriga resonemang och nu senast läste jag på en blogg att de 8 miljarderna har kommit för sent. Jag frågar mig då för sent för vadå, mer än att (s) gärna skulle spendera alla våra pengar på ett bräde, och sedan är det slut.

Inga kommentarer: