Sidor

tisdag 4 augusti 2009

Sommarpolitik

Vart tog tiden vägen i sommar? Enskilda träffar med partikamrater i frågor från ungdomsförbund till äldre frågor har avhandlats. Jag för dialoger såväl på nätet, som via telefon och fysiska möten äger rum med medborgare.
Under Almedalsveckan debatterade jag skolpolitik och fick kontakter kring företagande och upphandlingsprinciper. Jag har bokat in möten för att lära mer och jag ska gå en kurs. Jag ska också jobba med funktionshindrades möjligheter och hinder i livet. Får se vart vi landar.
Jag har diskuterat kvinnors företagande och deltidsarbete.
Ett möte inom ramen för EPPW (Den partigrupp som Moderaterna verkar inom i Europaparlamentet). där kvinnor från Europas alla hörn träffades under temat den ekonomiska krisen.
Det blir också många dagliga kontakter, och i dag har jag diskuterat skolpolitik med en arbetskollega. I går diskuterade jag sjukvårdspolitik med ett av de moderata kommunalråden i Skåne, och så fortsätter det med en liten händelse här och ett samtal där. Det bästa är att det hela tiden kan varvas med tid för lite lugnare tempo. Det är ett fantastiskt arbete att få arbeta med politik. Tänk att få ta del av människors vardag, lyssna, lära och föra ett samtal kring olika frågor som berör oss alla och en var.

Inga kommentarer: