Sidor

tisdag 20 oktober 2009

Vikten av möten med medborgare.

I går var jag i Nyhamnsläge och lyssnade på invånarnas frågor till Kommunalrådet och gruppledaren för Moderaterna. Det ar ett mycket bra möte d v s jag upplevde att det var ett givande och tagande från lokal politiken till invånarna och vise versa. Politiken behöver komma ut nära människor och lyssna av vad som upptar vardagen. Själv är jag ute regelbundet runt omkring i min valkrets och anstränger mig för att lära känna de lokala värdena. Det finns alltid något nytt att lära och förstå samtidigt som den politiska sidan får möjlighet att förklara tankar och idéer. Redan förra mandatperioden var jag ute på medborgare dialoger och dessa träffar har jag sedan fortsatt genom besöksverksamhet under denna mandatperiod som riksdagsledamot.
Jag har nu fått en ny kontakt och ska boka ett möte för att tala om sjukvård lite längre fram.

Inga kommentarer: