Sidor

lördag 6 februari 2010

Elräkningen som exempel.

Nu finns det reklam på tv för elräkningen som är så enkel att du kan läsa den klockan 03.00 på natten. Detta tycker jag är toppen. Allting ska vara enkelt för konsumenten. Inte bara när man köper en vara eller en tjänst utan även sedan i kontakten med företaget som man anförtrott sig till. Långa samtalsköer, hänvisningar till att själv lösa problemet på Internet eller att tvingas åka till butiken fysiskt när problem uppstår. Det sista gäller bl.a. för Telia som har en central telefon och du kan inte själv ringa din butik, även om de bett dig per telefon att bekräfta åter. Konsumenten måste komma i fokus med upplevd kvalité som en av delarna i hanteringen. Att sitta i kö är inte upplevd kvalité. Och man ska inte behöva sitta i kö för att begripa den räkning man fått. Därför hoppas jag att verkligheten blir lika bra som reklamen och att andra följer efter.

Inga kommentarer: