Sidor

lördag 6 februari 2010

Nu får det vara slut på tyckandet!

Denna vecka har det förekommit en hel del olika frågeställningar. En av dessa var när Birgitta Olsson utsågs till minister och diskussionen kring hennes graviditet och hur man bör göra när man har barn blev en fråga för alla. Jag har alltid ogillat när andra ska bestämma vad som är rätt och fel för andra människor/ familjer. Det finns många som har ont av att personer med barn har arbeten som inte överensstämmer med hur de själva tycker att det ska vara när man har barn. För många år sedan ställdes också frågan till mig om vad min man sa om att jag kandiderade till Riksdagen. Nä, nu får det vara slut på allt tyckande och stämplande av människor som dåliga föräldrar! Vad är egentligen rätt val för vem?
Jag rekommenderar Anna Kinberg Batras artikel från veckan. http://www.newsmill.se/artikel/2010/02/03/bry-dig-inte-om-dina-borgerliga-medsystrars-svek-birgitta

Inga kommentarer: